پزشکان ادیب

پزشکان و ادبیات

پزشکان ادیب

پزشکان و ادبیات

ویلیام کارلوس ویلیامز


ویلیام کارلوس ویلیامز در سال ۱۸۸۳ در شهر رادرفورد واقع در ایالت نیوجرسی امریکا به دنیا آمد وی در سال 1902 در دانشگاه پنسیلوانیا پذیرفته شد و بعد از طی دوره پزشکی عمومی جهت اخذ تخصص در رشته اطفال به دانشگاه لایپزیگ در آلمان رفت، ویلیامز به‌طور جدی حرفه پزشکی را دنبال کرد. او بعد از گرفتن تخصص اطفال در مطبی خصوصی در رادرفورد،و نهایتاً رئیس بیمارستان جنرال در نزدیکی شهر پترسن به کار پزشکی مشغول شد.

دوران جوانی او مصادف شد با زمانی که تغییر و تحول ادبیات انگلیسی امریکایی در سراسر دنیا در حال رغم خوردن بود، یعنی حد فاصل ۱۹۰۰ تا ۱۹۳. چندان طولی نکشید که خود او به عنوان یکی از پرچم داران این جریان شناخته شد. بسیاری از صاحب نظران براین باورند که او با اشعار خود شعر امریکا را دگرگون کرده و فصلی نو برای آن رقم زده است

در سال 1946 کتاب اول پاترسون  او را به شهرت عمومی رساند. در سال 1950 او اولین جایزه کتاب ملی برای شعر را برای پاترسون کتاب سوم و اشعار برگزیده را دریافت کرد. در سال 1953 او و آرچیبالد مک لیش بطور مشترک جایزه معتبر بولینگ را برای شعر بردند.

 ویلیامز در سال 1948 دچار حمله قلبی شد بعد از سال 1949 هم دچار یک سری سکته های قلبی، وی سرانجام در 4 مارس 1963 در سن 79 سالگی در در منزلش در رادرفورد وفات یافت و در شهر لیندهورست واقع در ایالت نیوجرسی به خاک سپرده شد.

او پس از مرگ جایزه پولیتزر در زمینه شعر را برای کتاب تصاویری از بروگل و همچنین مدال طلا برای شعر را از موسسه ملی هنرها و دانش ها از آن خود کرد


منابع:  ویکی پدیا، مجله ادبی وازنا 

    تصویر روبرو: تمبر یادبود ویلیام کارلوس ویلیامز                                    

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.